با افتخار اعلام میکنیم “انجمن مدیریت پروژه ایران” امسال نیز در جمع بانیان و حامیان سمپوزیوم مدیران حرفه ای پروژه حضور دارد.

تاریخچه
گرچه تلاش‌های متعددی از اوایل دهه هفتاد برای شكل گیری انجمن مدیریت پروژه توسط افراد و نهادهای مختلف صورت گرفت، لیكن از سال1381، تلاش براي ثبت انجمن مديريت پروژه در كشور، توسط آقایان محمد حسین صبحیه و فرهاد نصرالله پور آغاز شد. در این راستا با جمع‌آوري تجارب انجمن‌هاي مشابه، مطالعه و بررسي مدارك ساير انجمن‏ها و برگزاري جلسات كارشناسي با مشاركت فعالان شناخته شده مديريت پروژه كشور، سند مقدماتي تشكيلات انجمن تهيه و با هدف رشد و تعالی دانش مدیریت پروژه و ترویج عملی این دانش در کشور سازماندهی و به عنوان یک انجمن علمی، غیر انتفاعی و مردم نهاد. در بهمن سال 1383 موفق به کسب مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و نهایتا در خرداد 1384 با برگزاری اولين مجمع عمومي و انتخابات اعضاي هيات مديره فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. پس از گذشت 3 سال از فعالیت خود در تابستان 1387 در مجمع عمومي انجمن بين المللي مديريت پروژه (IPMA) به عنوان نماینده رسمی و انحصاری این انجمن در ایران در کنار مسئولیت ها و خدمات بومی خود، عهده‌دار ارائه خدمات و محصولات این موسسه بین المللی به مدیران، اساتید، دانشجویان، فعالان و علاقمندان مدیریت پروژه شد.

درباره انجمن مدیریت پروژه ایران 

انجمن مدیریت پروژه ایران یک انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری است که با هدف بنیادی ارتقاء دانش مدیریت پروژه با رئوس زیر در کشور ایجاد شده است:

  • گسترش و پیشرفت دانش مدیریت پروژه و بومی سازی آن
  • ارتقاء جایگاه مدیریت پروژه در نظام اجرایی کشور
  • رشد مهارتهای مدیران پروژه
  • توسعه، ترویج، آموزش، پژوهش و مشاوره مدیریت پروژه
 
برای آشنایی بیشتر با این انجمن اینجا کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *