تاریخچه
دانشگاه مهرالبرز با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و باکیفیت و با رویکرد اعتلای آموزش و پژوهش در بستر فناوری ارتباطات و اطلاعات از اوایل سال ۱۳۸۲ در مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز به کار نمود و خدمات آموزشی خود را در قالب روش نوین آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داد. برنامههای آموزشی این دانشگاه براساس بومیسازی استانداردهای جهانی و تجارب دانشگاههای معتبر الکترونیکی پیشگام جهان بوده که با متناسبسازی آنها با ظرفیتها، توان و نیازهای کشور به اجرا درآمده است. محور اصلی برنامههای آموزشی مهرالبرز در مقطع تحصیلات تکمیلی در برنامه پنجساله اول راهاندازی ده دوره کارشناسی ارشد و از مجموعه رشتههای مدیریتی بود که ابتدا دو رشته مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت کسبوکار و پسازآن بهتدریج و در طول هرسال با تأمین زیرساختهای آموزشی و فنی، رشتههای مختلف فنی ومهندسی به مجموعه دورههای دایر مهرالبرز اضافه گردید. لازم به ذکر است هم اکنون در ۲۹ رشته و کدگرایش مقطع کارشناسی ارشد در چهار حوزه مدیریت، علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم انسانی و همچنین ۳ رشته مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی به دانشجویان خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه میگردد.
وجه تمایز شاخص دانشگاهی که در فضای الکترونیکی به ارائه خدمات آموزشی میپردازد با دیگر دانشگاههای سنتی در کیفیت، قابلیت و تنوع خدمات آموزشی، در دسترس بودن، صرفه اقتصادی مناسب و تسهیل فرایند یادگیری میباشد. در واقع یک دانشگاه مجازی نهتنها قابلیت ارائه کامل دورههای مختلف را با رعایت تمامی اجزا و با کیفیت مطلوب برای تعداد زیادی از مخاطبان خود را داراست، بلکه میتواند با ویژگی همیشه و همهجا در دسترس بودن چرخه کاملی از تحصیل و یادگیری مطلوب را تضمین نماید.
استراتژیهای دانشگاه
-بهبود مستمر کیفیت خدمات دانشگاه با رویکرد تعالی جویی
-توسعه دانشگاه به عنوان سازمان یادگیرنده با تاکید بر تحول دیجیتال
-توسعه ظرفیت کسبوکار در مهرالبرز با رویکرد یادگیری الکترونیکی
-تبدیل دانشگاه به قطب یادگیری الکترونیکی شرکت