تاریخچه و معرفی
نهادهای علمی، همواره با مشارکت و هدف گذاری های بزرگی از سوی اساتید برجسته و دغدغه مندان اصلی در حوزه مورد نظر طراحی و تشکیل می شود. بر هیچ کس پوشیده نیست که با توجه به حجم منابع موجود در ایران عزیز، همواره ضعف مدیریت در بخش های مختلف در کشور دیده می شود و ایجاد نهادهای علمی برجسته به منظور بهبود این شرایط، اولویتی قابل درک و غیرقابل اغماض است. اساتید برجسته ای از مجموعه مدیران پر سابقه اجرائی در سال 1375 گرد هم آمدند تا این نهاد علمی را با عنوان انجمن مدیریت اجرائی ایران ایجاد نمایند. در سال 1376 مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت کرد و پس از یک دوره موفق فعالیت با تغییر نام به انجمن مدیریت کسب و کار ایران، سطحی جدید از فعالیت را آغاز کرد.
در سال ۱۳۷۵ با عنوان انجمن مدیریت اجرایی ایران تاسیس شد. این انجمن به همت جمعی از دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشکده مدیریت و حمایت تنی چند از مدیران و استادان گرانقدر سازمان مدیریت صنعتی، از جمله استاد سید جعفر مرعشی مدیرعامل (وقت) سازمان، آقای دكتر مرتضی عمادزاده رئیس هیئت علمی دانشكده مديريت سازمان و تلاش و همكاری جمعی از مدیران ارشد بنگاه های كشور، تاسیس شد و انجمن یاد شده، پس از طی مراحل اداری، مورد تایید و تصویب کمیسیون انجمن های علمی ایران قرار گرفت. انجمن مدیریت کسب و کار ایران به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقای علمی دانش مدیریت کسب و کار و توسعه كمّی و كيفی نيروهای متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمينه های مربوط، تشکیل شد . انجمن مدیریت کسب و کار ایران تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمينه های علمی و پژوهشی و فنی فعاليت می كند. انجمن در راستای وظایف خود اقدامات زير را به عمل می آورد: انجام تحقيقات علمی و فرهنگی در سطح ملّی و بين المللی توسط محققان و متخصصانی كه به گونهای با علم و تجربه مديريت کسب و کار سر وكار دارند. _ همكاری با نهادهای اجرايی، علمی و پژوهشی در زمينه ارزيابی و بازنگری طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمينه های علمی موضوع فعاليت انجمن. _ ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز. _ ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی . _ تشكيل گردهمايی های علمی در سطح منطقه ای، ملی و بين المللی . _ انتشار كتب و نشريات علمی در رابطه با موضوع فعالیت. – انجام کلیه امور در حوزه موضوع فعالیت انجمن
ماموریت
هدف از تشکیل انجمن، گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش مدیریت کسب و کار به منظور توسعه کمي و کیفي نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشي و پژوهشي در زمینه های مربوط به مدیریت کسب و کار مي باشد. انجمن مدیریت کسب و کار به عنوان یک انجمن غیرانتفاعي و در جهت فعالیت در عرصه مدیریت کسب و کار در زمینه های مشاوره، اطلاع رساني و تحقیق در حوزه مدیریت کسب و کار تاسیس شده است. خدمات انجمن در تمامي سطح کشور با بالاترین کیفیت ارائه مي گردد.
چشمانداز
حصول جایگاهی مطمئن برای صاحبان کاروکسب و سرمایه و مرجع مدیریت دانش در حوزه کاروکسب کشور.
ارزشها
اطمینان – دانایی – منافع مشترک – همدلی – نواندیشی – نتیجه محوری
امتیازات
- برخورداری از تجربیات و دانش بیش از 400 عضو هیئت علمی دانشگاه و مراكز آموزش عالي کشور
- عضویت در انجمنها و مجامع ملی و بین المللی از جمله:
- کمیسیون انجمن های علمی ایران (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
- اتحادیه انجمن های علمی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی کشور
- شورای انجمن های علمی کشور
- کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران
- همکار رسمی دانشگاه ساپینزای ایتالیا به منظور همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی در ایران
- Co Partnerدانشگاه خلیج فارس در انتشار مجله علمی “رهیافتی در مدیریت بازرگانی”
- Co Partner دانشگاه الزهرا در انتشار مجله علمی “کسب و کار در ورزش”
- همکاری در انتشار مجله علمی “مدیریت کسب و کار و کارآفرینی”
- همکاری در انتشار مجله علمی “مدیریت و چشم انداز آموزش”
- برگزار کننده کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار
- مجری طرح اعطای جایزه سال مدیریت کسب و کار ایران
- مجری طرح اعطای نشان ملی مدیریت کسب و کار ایران
- مجری طرح انتخاب و معرفی کتاب سال مدیریت کسب و کار ایران
- مجری طرح انتخاب و معرفی چهره برجسته سال مدیریت کسب و کار ایران
- مجری طرح انتخاب و معرفی پژوهشگر برتر سال مدیریت کسب و کار ایران
- مجری طرح انتخاب و معرفی پایان نامه برتر سال مدیریت کسب و کار ایران در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی
- حمایت از انتشار ده ها کتاب معتبر و ارزشمند علمی در طول سال
سایت: https://www.iranbma.com